.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستور بازداشت شهردار بابل صادر شد
شمال نيوز: حکم بازداشت شهردار و دو نفر از پرسنل شهرداری بابل صادر شد.

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بابل گفت: به‌دنبال تخریب حمام میرزایوسف که متعلق به دوره صفوی بوده است حکم بازداشت شهردار و دو نفر از پرسنل شهرداری بابل صادر شد.

به گزارش شمال نیوز، محمد دهستانی در حاشیه بازدید از حمام میرزا یوسف در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دی ماه سال 1390 شهردار وقت به همراه پرسنل شهرداری بابل با استفاده از خودروهای سنگین اقدام به تخریب حمام میرزا یوسف کرده است.

وی افزود: حمام میرزا یوسف متعلق به دوره صفوی و یکی از میراث‌های ماندگار و ملی شهرستان بابل بوده است که به بهانه تجمع اراذل و اوباش، این میراث گران‌بها توسط شهردار وقت و پرسنل شهرداری بابل تخریب و به پارکینگ شهرداری تبدیل شده است.

دهستانی بیان داشت: علاوه بر تخریب این مکان باستانی، کتیبه داخل حمام که از آثار فاخر ملی نیز بوده به سرقت رفته است.

وی تصریح کرد: پس از تخریب این حمام از سوی شهرداری بابل با شکایت اداره میراث فرهنگی شهرستان، پرونده‌ای در شعبه پنجم دادیاری دادسرای عمومی بابل با حکم نیابت دادسرای عمومی استان تشکیل شد.

دهستانی اذعان داشت: پس از اینکه شهردار بابل بیش از هشت بار به صورت مستمر حکم دستگاه قضایی را نقض، ضمن تخریب بنای تاریخی کاربری غیرقانونی نیز به این آثار ملی داده است با پیگیری‌های مستمر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل، حکم بازداشت شهردار وقت و دو تن از پرسنل شهرداری بابل صادرشده است.

رئیس میراث فرهنگی بابل با اشاره به اینکه شهردار و دو پرسنل شهرداری در حال حاضر با حکم وثیقه آزاد هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 20 نفر از پرسنل شهرداری بابل در تخریب حمام میرزا یوسف ارتباط مستقیم داشتند از دستگاه قضایی بابل انتظار داریم با مخربان این بنای تاریخی برخورد جدی کنند.

دهستانی با اشاره به اینکه تخریب آثار ملی به بهانه احداث پارکینگ برای افکار عمومی قابل قبول نیست از استاندار مازندران خواست دستور توقف عملیات اجرایی پارکینگ عمومی شهرداری بابل را صادر کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 آبان 1392
دستگاه قضای بابل؛ بسم الله. نشون بده در حکومت عدل علی هستیم.
یا علی
فرجودی 29 آبان 1392
چرا از بهشهر خبری نمیزنید؟ چرا بخاطر عملکرد مسئولین بهشهری همچون ....اینجا رو بایکوت خبری کردید؟ خبرنگارا می ترسن بیان جلسات شورای اداری ولی شما چرا؟ شمال نیوز تورو خدا بایکوت رو بشکون دیگه.. آقاي ....همه رو تو مشت خودش گرفته ولی شمارو قطعا نمیتونه چون در امر رسانه هم حرفه ای هستید هم اصولی.. خدایی نترسید
نا شناس 29 آبان 1392
آقای عبوری شهردار محترم ساری شما رو به خدا بیاید مردانگی کنید مثل شهردار بابل حمام سر کوچه شهید اسدی خیابان ملت رو خراب کنید و به جای اون یک میراث ماندگار از این دوره بسازید بزارید مردم مثلا از یک کتابخونه بهره مند بشن
چرا از این دست حمومها که کم هم نیستن میراث فرهنگی استفاده موزه ای نمی کنه وقتی اونها عرضه ندارن شما استفاده بهینه بکنین
نا شناس 29 آبان 1392
تازه گندش داره در میاد. ما منتظر بقیه هستیم
علي 29 آبان 1392
وقتي صحنه تخريب رو ديدم بي اختيار اشك ريختم . از خدا خواستم كه باعث و باني رو به حق شون برسونه . ان شا الله اين جناب شهردار از كار دولتي عزل بشوند . نه اينكه برن شهردار يه جاي ديگه يا حتي استاندار بشوند
رضایی 30 آبان 1392
بایدبرخورد بشه
تو کشورهای متمدن جریمه بسیار سنگینی دارد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.213 seconds.